TikTok își vinde inteligența artificială: companiile care se folosesc de ea, la ce ajută

de: Cojocaru Cristian
05 07. 2021

Inteligența artificială a aplicației TikTok nu mai este un secret, iar acum, compania a hotărât să o vândă.

Jurnaliștii de la Financial Times au aflat că firma-mamă, ByteDance a lansat în mod discret o divizie denumită BytePlus. Această divizie se ocupă cu vânzarea tehnologiei TikTok, dintre lucrurile propuse spre vânzare fiind și algoritmul dezvoltat pentru aplicația de socializare și video.

De asemenea, clienții pot cumpăra tehnologie de vizionare computerizată, efecte în timp real, precum și traduceri automate, acestea fiind doar câteva dintre caracteristicile produselor virtuale. BytePlus este o divizie care a debutat în luna iunie, iar sediul se află la Singapore.

Totodată, compania are reprezentanțe și în Hong Kong și Londra. BytePlus caută să înregistreze mărci comerciale în SUA, deși nu este sigur dacă firma are o prezență americană în acest punct.

Inteligența artificială a TikTok a fost scoasă la vânzare

Nici nu bine a fost anunțată vânzarea că deja există câțiva clienți interesați de ofertă. Aplicația americană de modă, Goat folosește deja codul BytePlus. Totodată, compania indoneziană de cumpărături în mediul online, Chilibeli precum și site-ul de călătorii WeGo sunt alte câteva nume care apar în lista cumpărătorilor.

Compania-mamă, ByteDance e refuzat să comenteze planurile sale pe viitor, pentru BytePlus. O astfel de mișcare nu ar fi surprinzătoare, chiar dacă ar putea elimina o parte din ceea ce înseamnă aplicația TikTok acum. Această mișcare ar putea ajuta ByteDance să concureze cu pionierii tehnologiei și anume Amazon, Microsost dar și alte companii care vând instrumente din culise, către alte companii.

În ultimul an și jumătate, ByteDance și TikTok au fost printre companiile din China vizate de o serie de comenzi executive ale fostului președinte Trump. Aceste comenzi au încercat să blocheze aplicațiile din China, din magazinele de aplicații din SUA. Președintele Biden a semnat în iunie un ordin executiv care revocă interdicțiile. În ciuda presiunii din partea administrației Trump, TikTok a depășit 100 de milioane de utilizatori lunari în SUA anul trecut.